sunnuntai 9. syyskuuta 2012

Työvoitto

Puuh... Olipahan ohjelmaa.
Aamupäivällä ei mitään erikoista, ratakin vanha tuttu. Joten hyvillä mielin ekalle kierrokselle...
1. kierros
Hyvin lähtee ja autokin käyttäytyy nyt hieman paremmin mitä testeissä, kiitos eturenkaiden. Mutta liukasta on ja melkoisia tilanteitakin mahtuu mukaan. Pitkällä suoralla tulee yllätyksenä, että tämähän jaksaa mennä rajoittimelle asti vitosella! Tuloksena luokkapohjat, reilun 6 sekunnin erolla.
Tauolla katselen huvikseni jo, että paljonkos auton huiput sitten ovat. Yllätys on melkoinen, 151,14 km/h on suurin lukema mitä tallentunut! En todellakaan olisi uskonut moista...
2. kierros
Kierros sujuu ihan jees vajaan pari kilometriä, kunnes laatikosta hukkuu vaihteet. Hetken siinä haeskelen pykälää ja yksihän sieltä löytyy... Ykkönen... Eikö täältä nyt mitään muuta muka löydy... no vapaa. Eikun pelit sivuun ja kierros odottamaan loppuun ja varikkoa kohti köröttelemään. Varikolla sitten rengasta ja panssaria irti ja tutkimaan auton alle. Vaihdetanko näyttää ihan kunnossa olevalta, hieman väljyyttä siinä kyllä samalla kävi ilmi. Mutta vika ei selkeästikään ole siinä, joten eikun pyörä kiinni ja auto alas, kisa tässä. Minä menin vaihtelemaan vaatteita ja pikkuveljeni jäi vielä ihmettelemään autoa. Hetken vaihdekepin hämmentämisen jälkeen kuuluu huuto: "Täällä on kaikki vaihteet!". Eikun auto käyntiin ja testaus, kyllä kaikki pykälät löytyy. Pikaisesti ajovarusteet takaisin päälle ja kohti kolmatta kierrosta.
3. kierros
Hieman sähläyksellä paikallensa ja eikun matkaan. Otan vaihdot nyt varman päälle ja muutenkin koitan hieman siistiä ajoa. Kaikki toimii niinkuin pitääkin. Maalimutkiin lipsahtaa sitten vähän epäsiistimpi ajolinja, melkoisesti kädet kävivät, mutta auto pysyi tiellä. Aikaan tulee vajaan sekunnin parannusta ja luokkavoitto oli lopputuloksena!

Nyt on hieman epävarmin fiiliksin jatkettava kohti seuraavaa kilpailua, tuosta laatikosta kun ei nyt sitten ota selvää onko siellä joku vika vai oliko vika käyttäjässä tai mahdollisesti panssarissa joka olisi ottanut kiinni vaihteensiirtoon. Vaihdan nyt varmuudeksi sieltä öljyt ja koitan siirtää panssaria hieman alemmas jottei ottaisi kiinni. Muuhun ei nyt vain riitä aika kun tarvitsisi auto rallikuntoon saada...

2 kommenttia:

  1. Moro!
    Vähän kävi harmittamaan tuo flekti homma, kun luin tuota tarinaasi. Ei tainnu olla meidän pihassa siitä puhetta...:( Minä kyllä laittaisin termarin heti paikalleen. Se nimenomaan heikentää jäähdytystä, kun vesi kiertää syyläristä liian nopeasti pois eikä ehdi jäähtyä. En osannu ees kuvitella, et se on sieltä otettu pois. Siihen tosiaan vaan vaikka pienet reiät, jos näyttää nostavan lämpöjä, mut en minä ainakaan kesäralliin lähtis ilman termaria (nimimerkillä yhden Escortin kansipahvin polttanut...). Ite ajoin tosiaan vaan yhtenä päivänä krossi/sprinttiradalla, mut sillon kun flekti oli päällä niin ei ollut lämpöongelmia vaikka oli hellekeli ja ajoin varmaan 20 kilometriä kaasu pohjassa. Mutta vaikka vastustusta on näköjään ollut niin mukava nähdä, että luokkavoitto kuitenkin irtosi ja minun käsitys auton suorituskyvystä ei mennyt ihan metsään..:D Ei muuta kun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!!! Terveisin Taikaratsun myyjä (eli osasyyllinen tähänkin säätöön...) ps. Tuo väri on vaan kyllä hieno:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, juu ei tullut puolin eikä toisin esiin se...
      Eipä ollut minullakaan nyt pienintäkään lämpöongelmaa tuolla kisassa eikä myöskään matkalla sinne. Mutta kyllä sinne se termari laitetaan...

      Poista