sunnuntai 17. tammikuuta 2016

Periaattessa valmista, mutta...

Ilmanputsari saapui kun saapuikin perjantaina ja loppujen lopuksi olikin täysin sama putsari mitä edellinenkin. Se toki helpotti asiaa, meni kohtuu vaivattomasti paikallensa (toki nyt vähän joutui imuputkea sahaamaan...). Sitten pystyikin laittamaan auton käyntiin ja testaamaan tuota katkasijaa. Käännän katkasijasta... mitään ei tapahdu. *****
Siinä sitten pohtimaan, että mikäs tässä nyt on pielessä, akusta lähtevä maajohto menee suoraan katkasijaan joten kaikki maadoitus on sitä kautta katkaistu. Mihis se laturi itsensä maadoittaa... ai niin siinähän ei ollut maadoitusjohtoa, kävi joskus ilmi kun sen kanssa oli enempi murheita. Hetkinen, ei maadoitusjohtoa, joten silloinhan se... kyllä maadoittaa itse itsensä rungon kautta. Silloin ei paljoa helpota vaikka akulta katkaisee maadoituksen, laturi kyllä jatkaa toimintaansa.
Eli päävirtakatkasija on siirrettävä virtapuolelle, täytyy pieni aikalisä ottaa tässä kohtaa ja selvitellä vähän mikä olisi paras tapa tähän... Noh se ei estänyt autoa nyt käyttämästä, jotta saisi sen jäähdytysjärjestelmän ilmattua. Kauniisti se siinä kävi, sauhutellen tosin kun ei ollut nyt sitten neljään kuukauteen ollut kunnolla käynnissä. Lämmöt nousivat sinne minne pitikin ja pysyivät siinä, mutta yhtään kuplaa en järjestelmästä saanut nousemaan... Erikoista. Kuplia nousi kyllä kun ennen käynnistystä täytin järjestelmän, voiko oikeesti olla niin että tulivat kaikki jo siinä kohtaa... Onhan tuo uudelleen koitettava, jättää sitten vaikka jäähdyttimen korkinkin auki jos vaatii sen.
Jos vain kulmien säätäjä kerkee, niin kaipa sitä viimeinen päivä viivalla oltaisiin...

2 kommenttia:

  1. Anna sen koneen käydä niin kauan että syylärin ylävesiletku lämpeää kunnolla niin silloin on termostaatti auennut ja kone poistanut ilmansa.Kannattaa kädellä kokeilla heti käytön alkuvaiheessa että lämityslaitteelle menevät letkut alkavat ensin lämpeämään niin vesi kiertää sielläkin. t.ESA

    VastaaPoista
  2. Kannattaa katsoa että laturin heräte katkeaa, muuten jää käyntiin. FIA päävirtakatkaisia on helpoin, koska siinä on herätteelle oma paikka. T:Toukka

    VastaaPoista